cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Choose Language Hide Translation Bar
hcarr01
Level VI

Graphique

 

Bonjour à tous,
 
Je dispose d’un graphique dans lequel je compare les performances de différents objets.
J’aimerai pouvoir rajouter la moyenne des performances de tous les objets sur le graphique.
 
Exemple ci-dessous :
hcarr01_0-1689149722369.png

 

Deux options seraient possibles :
1 - Rajouter une barre verticale avec pour abscisse le pourcentage des moyennes de tous les objets
2 - Rajouter une barre horizontale avec pour longueur le pourcentage des moyennes de tous les objets
 
Merci pour vos réponses !
 
 
3 REPLIES 3
Thierry_S
Super User

Re: Graphique

Hi,

Here is one possible solution to your question.

 

  1. You need to specify your V11xxx categories as OVERLAY to produce the graph you shared
  2. Right-click on the plot area and ADD a new BAR plot
  3. On the left of the Graph Builder window, locate the new BAR options, click on the red downward triangle, and unselect the OVERLAY for that set of bars only
  4. Change the BAR STYLE to FLOAT

Feel free to share your data table or a mock example data table to enable the creation of a script I could build for you.

Best,

TS 

Thierry R. Sornasse
hcarr01
Level VI

Re: Graphique

Merci pour votre réponse, malgré les opérations que vous avez indiqué je n’ai pas réussi à obtenir le bon résultat.
Je laisse la base de données en pièce-jointe pour que vous puissiez travailler dessus.
Le script est disponible dans la base de données, juste il manque la moyenne comme je l’ai décris ci-dessus.
 
Cordialement.
Thierry_S
Super User

Re: Graphique

Hi,

 

Sorry for misunderstanding the issue. My approach will not work with the COUNT x-axis (i.e., Total, %Total, %Grand Total).

 

You may need to generate an intermediate table using the SUMMARIZE function.

 

Best,

TS

Thierry R. Sornasse