cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
  • New to JMP? Join us Sept. 23-24 for the Early User Edition of Discovery Summit, tailor-made for new users. Register now for free!
  • Learn some foundational elements of JMP Scripting Language (JSL) and how to extend point & click automation into repeatable, shareable routines. Register. June 26, 2 p.m. US Eastern Time.

Discussions

Solve problems, and share tips and tricks with other JMP users.
Choose Language Hide Translation Bar
rugolf
Level I

Régression multiple

Bonjour,

J'ai effectué une régression multiple avec un Y et 6 X (c'est l'exemple du béton, extrait des jeux de données améliorés).

J'ai déposé la variable de réponse en Y et les 6 autres variables dans le champ "Choisir les effets du modèle" avec "Ajouter".

J'ai cliqué sur "Modèles préétablis", j'ai choisi "Factoriel de degré", j'ai laissé 2 pour le degré.

J'ai fait "Exécuter".

Dans le rapport, les interactions d'ordre 2 n'apparaissent pas, pourquoi ?

Les 7 variables  sont de type numérique continu.

Par avance merci pour les réponses.

Jean-Luc

1 ACCEPTED SOLUTION

Accepted Solutions

Re: Régression multiple

Did you select the 6 data columns in the list on the left before selecting the Degree factorial = 2? Do you see the interaction terms in the list on the right before you click Run?

View solution in original post

2 REPLIES 2

Did you select the 6 data columns in the list on the left before selecting the Degree factorial = 2? Do you see the interaction terms in the list on the right before you click Run?

rugolf
Level I

J'ai bien sélectionné les 6 X dans la liste de gauche mais j'ai fait ajouter avant de choisir "degré factoriel =2", dans l'ordre que vous m'avez indiquée , ça fonctionne !

Merci !

Recommended Articles