cancel
Showing results for 
Show  only  | Search instead for 
Did you mean: 
Choose Language Hide Translation Bar
hcarr01
Level VI

Data Table

Bonjour à tous, je dispose de la table de données ci dessous :
 
hcarr01_0-1685082223631.png

 

J’aimerai en utilisant la fonction diviser, mettre en colonne les semaines (« week »), en ligne les types de semaine (« colonne d’analyse ») et dans les celules les différents types d’objet (« TYPE »).
 
Le problème est que quand j’utilise la fonction diviser, JMP ne rentre dans la cellule que le dernier « TYPE » correspondant à la semaine et au type de semaine comme ci-dessous, il devrait pourtant renseigner tous les différents « TYPE » correspondant :
 
hcarr01_1-1685082417246.png
Ici dans la cellule sous « Week 22 » on devrait voir apparaître « A,B,C,D,E et F »
Ici dans la cellule sous « Week 23 » on devrait voir apparaître « G,H,I,J et K »
 
Comment je pourrais contourner ce problème ?
Merci pour votre aide !
7 REPLIES 7
jthi
Super User

Re: Data Table

You could use SQL query with JMP Query Builder

jthi_0-1685083743421.png

or Group Listagg Columns add-in also kudo Allow Split to create Multiple Response columns . It can be used to create

jthi_1-1685083814744.png

then you can split this

jthi_2-1685083826057.png

 

Or you can try using JMP's different table platforms to create something like this

jthi_3-1685083909617.png

and then use Combine Columns

jthi_4-1685083948353.png

and do splits, joins, updates as needed

-Jarmo
hcarr01
Level VI

Re: Data Table

Merci pour la réponse !

dale_lehman
Level VII

Re: Data Table

The suggestions from jthi give you lots of options.  But if all you need is to get what you describe, you can just use Table Split, split by week and split the TYPE column.  You get the attached table.

hcarr01
Level VI

Re: Data Table

Merci pour votre réponse !
@dale_lehman Pouvez-vous être plus précis svp ?
dale_lehman
Level VII

Re: Data Table

I'm not sure what you mean by more specific, but here is the screenshot of what I described.

hcarr01
Level VI

Re: Data Table

Le fait de mettre la colonne d’analyse dans « Groupe » est important car je dispose de différentes colonnes d’analyses dans la base de données

dale_lehman
Level VII

Re: Data Table

In that case, I believe you need at least 2 steps.  First you can use Tabulate with week (after changing it to nominal) and TYPE as rows and your analysis column(s) as columns (if they are continuous, you can put these in the body of the table).  After making that into a data table, you will want to split the TYPE and analysis columns by week.  Attached are 2 screen shots.