Subscribe Bookmark RSS Feed

wie codiere und analysiere ich mehrfachantworten?

andreas-joedick

New Contributor

May 14, 2016

Mein Datensatz weist mehrere Antworten auf eine Frage auf (mehrere Antworten pro Datenfeld). JMP läßt die Trennung von Mehrfachantworten zu (mit definierbarem Trennzeichen). Wie verfahre ich, wenn ich die Daten in den Einzelfeldern der betroffenen Spalte mit dem definierten Trennzeichen im Datenfeld separiert habe? Wie werden diese Daten getrennt graphisch dargestellt/analysiert? Vielen Dank für die Unterstützung!

4 REPLIES
Craige_Hales

Staff

Mar 21, 2013

can you show a small example of what your data and delimiters look like and how the custom delimiter is specified and used?

Craige
andreas-joedick

New Contributor

May 14, 2016

Hi Craig

the column contains the reply to a question defining the type of a medical navigation system (combination of different subtypes were allowed). Delimiter is ,

Column example:

optic

optic

optic,magnetic

optic,scope

optic,scope

optic

optic,magnetic,scope

optic,scope

optic

not specified

optic,scope

optic,scope

optic,magnetic

optic,scope

Thank you for your support

Andreas

Am 14.05.2016 um 17:17 schrieb Craige@JMP <jmpcommadmin@sas.com>:

JMP User Community

reply from Craige@JMP in Discussions - View the full discussion

can you show a small example of what your data and delimiters look like and how the custom delimiter is specified and used?

Reply to this message by replying to this email, or go to the message on JMP User

Start a new discussion in Discussions by email or at JMP User

Following wie codiere und analysiere ich mehrfachantworten? in these streams: Inbox

Craige_Hales

Staff

Mar 21, 2013

Categorical Response Analysis and Additional Examples of the Categorical Platform might be good starting points.  I think your data looks correct for the categorical platform.  (Not sure what was available prior to JMP 12)

Craige
andreas-joedick

New Contributor

May 14, 2016

Thank you for your support, it worked out nicely.

Am 14.05.2016 um 22:20 schrieb Craige@JMP <jmpcommadmin@sas.com>:

JMP User Community

reply from Craige@JMP in Discussions - View the full discussion

Categorical Response Analysis and Additional Examples of the Categorical Platform might be good starting points. I think your data looks correct for the categorical platform. (Not sure what was available prior to JMP 12)

Reply to this message by replying to this email, or go to the message on JMP User

Start a new discussion in Discussions by email or at JMP User

Following wie codiere und analysiere ich mehrfachantworten? in these streams: Inbox